火曜日, 3月 24, 2009

気になる情報  【国際問題・Hebei Spirit号】香港海事局、『Hebei Spirit』重油流失事故に関するタグボートの責任を認定[03/24]

【国際問題・Hebei Spirit号】香港海事局、『Hebei Spirit』重油流失事故に関するタグボートの責任を認定[03/24]

1 :喫茶-狼-φ ★:2009/03/24(火) 23:41:21 ID:??? ?2BP(9766)

Hong Kong blames Korea tugs for Hebei Spirit spillから


香港海事局、『Hebei Spirit』重油流失事故に関するタグボートの責任を認定

香港発 Keith Wallis 2009年3月24日火曜日

 香港海事局は、約16ヶ月前の韓国史上最悪の原油流出事故の主要原因及び寄与因子を、タグボートによる
過失に次ぐ過失が関与していると認定した。

 クレーンバージとタンカー『Hebei Spirit』の間で起きた衝突事故における過失認定は、海洋における安全航海
情報記録と、海事局の公式事故調査に基づき行われた。

 3ページの文書には「荒天が予想される状況で、タグボートとクレーンバージによる曳航航海に出航したことが、
この事故の主要原因である」とある。

「他の寄与因子は以下の通り:曳航航海は、曳航調査証書に明示される条件約款に従い行われておらず、また、
曳索は適切な管理がなさられておらず、タグボートはバージが航行制御不能に陥った際、地元船舶交通管制局と
周辺海域の船舶に警報を発しなかった」と文書には記載されている。

 この通達は香港籍のタンカーが2007年12月7日、荒天下において曳航に失敗し迷走するクレーンバージに衝突し
て発生した事故についての、海事局による最初の公式見解である。タンカーの船長と先任航海士は、韓国西沿岸の
原油流出を防止するために十分な行動を取らなかったとして、昨年12月に投獄された後、次の裁判まで保釈出獄中の身だ。

 香港はバージと一重船殻構造超大型タンカーの衝突について、タンカーの登録国としての調査報告を公表していない。

 海事局長官Roger Tupper氏は「我々の調査結果が内容に反映されるように、商船情報記録は香港海事局によって
公布される」とLloyds Listに語る。

 海事局の海難事故調査及び海運安全政策部長Leung Hou-kin氏は、韓国における訴訟事案が終了すれば、完
全な事故報告が公表されると付け加えた。

 通達は『Hebei Spirit』の乗組員は衝突後、損傷したタンクから原油を移送し、損傷した貨物原油タンク側面の衝突
マットを巻き上げる事で、流出量を局限しようとしたと指摘する。船長も右舷バラストタンクに注水し、意図的に右舷側
にVLCCを傾斜させ、損傷貨物タンク内の原油水位を下げる措置を取ったとされる。

「これらの改善措置は一定量の原油流出を減少させ、船上での油濁防止緊急措置手引書の条項を、完全に遵守し
ているように思われる」と、通告は付け加える。

 これらの措置にも拘らず、Jasprit Chawla船長とSyam Chetan先任航海士は、損傷貨物タンクからの約10,500トンの
原油漏出に対し、十分な措置を取らなかったとして 韓国の司法機関により告発された。

 船主や船舶管理者、運用者、船長及び船員に対し最近公布された通告によると、曳航指揮担当者が荒天の過酷さを
過小評価する恐れがあるため、そのような場合は航海の延期を検討しなければならないとある。

 事故の際使用された曳索が、クレーンランナー(ラッフィングワイヤー)として使用された後、長期間保存された物である
ことも判明している。「運用方法が異なるため、クレーンワイヤーと曳索は異なる構造を持っている傾向がある。曳航中に
不適当な曳索を使用している場合、衝撃荷重やワイヤー磨耗の可能性があり危険である」とも通告は付け加えています。

ソース(英語):
http://www.lloydslist.com/ll/news/hong-kong-blames-korea-tugs-for-hebei-spirit-spill/20017631632.htm

2 :<丶`∀´>(´・ω・`)(`ハ´  )さん:2009/03/24(火) 23:42:23 ID:9CCzSbL2
記念真紀子

3 :喫茶-狼-φ ★:2009/03/24(火) 23:42:24 ID:??? ?2BP(9766)
ソースの英語

Hong Kong blames Korea tugs for Hebei Spirit spill
By Keith Wallis in Hong Kong - 火曜日 24 3月 2009


A LITANY of errors by the tugs involved in South Korea’s worst oil spill have been identified by Hong Kong’s Marine
Department as the main probable causes and contributory factors in the incident nearly 16 months ago.

The failings are identified in an information note on safe towage at sea and based on the department’s official
accident investigation into the collision between a crane barge and the tanker Hebei Spirit.

The three page document said “the decision for the tugs and the crane barge to commence the towing voyage when adverse
weather had been forecast is the main probable cause of this accident”.

“Other contributory factors were: the towing voyage was not carried out in accordance with the conditions stipulated
in the towing survey certificate; towing wire not proper maintained; the tugs did not alert the local vessel traffic
service and the nearby vessels when they lost control of the navigation,” the document said.

The note is the department’s first public comment on the casualty which occurred when the Hong Kong-registered tanker
was hit by a drifting crane barge that had broken its tow during stormy weather on December 7, 2007. The captain and
chief officer of the tanker are on bail pending an appeal after being jailed last December for not doing enough to
prevent oil pollution along South Korea’s west coast.

Hong Kong, as the tanker’s flag state, has yet to publish its investigation report on the collision between the barge
and the single-hull very large crude carrier.

Department director Roger Tupper told Lloyds List: “The merchant shipping information note is issued by Hong Kong
Marine Department so its contents reflect the findings of our investigation.”

The department’s marine accident investigation and shipping security policy chief Leung Hou-kin added that the full
accident report would be published once the legal case in South Korea was over.

The note pointed out that after the collision, the crew of the Hebei Spirit tried to reduce the scale of pollution by
transferring oil from the damaged tanks and rigging the collision mats at the side of the damaged cargo oil tanks. The
master also pumped ballast to the starboard ballast tanks with the intention to list the VLCC to starboard and lower
the oil level in the damaged cargo tanks.

“These remedial actions appeared to have reduced a certain amount of oil spillage and have fully complied with the
provisions as laid down in the ship’s shipboard oil pollution emergency plan,” the note added.

Despite these actions, Captain Jasprit Chawla and chief officer Syam Chetan were accused by a South Korean court of not
doing enough to prevent about 10,500 tonnes of oil leaking from the damaged cargo tanks.

The note, which has recently been issued to shipowners, ship managers, operators, masters and officers, said the master
in charge of the tugs might have underestimated the severity of the rough weather and should have considered postponing
the voyage.

The towing wire was also found to be a used crane runner wire that had been stored for some time. “Crane wires tend to
be of a different construction when compared with a towing wire due to their different mode of operation. The use of
improper tow wires could be dangerous because of possible shock loading and chafing of the wire while engaging in
towing,” the note added.

4 :<丶`∀´>(´・ω・`)(`ハ´  )さん:2009/03/24(火) 23:43:15 ID:iiJ/lWLN
>>1
>タグボートによる過失に次ぐ過失

フルボッコな評定だが事実だからしかたないw

5 :<丶`∀´>(´・ω・`)(`ハ´  )さん:2009/03/24(火) 23:43:40 ID:Obm8Se+M
>>1
韓国孤立w
全方位フルボッコw

6 :<丶`∀´>(´・ω・`)(`ハ´  )さん:2009/03/24(火) 23:44:53 ID:uOt169Vh
まとめてくれ

7 :<丶`∀´>(´・ω・`)(`ハ´  )さん:2009/03/24(火) 23:44:54 ID:/+fal+w0
今日じゃなければ、もの凄く伸びるスレw

8 :Ta152 H-0 ◆Tank/Ja2RQ :2009/03/24(火) 23:44:56 ID:KNgTNpdf ?2BP(1155)
外堀を埋められたのね……。


9 :愚真礼賛 ◆wolf/139Q6 :2009/03/24(火) 23:45:17 ID:Y82iXNTg ?2BP(9766)
         ,,
  ,_, -ー'" {
  ゛ヌ ノノノハヾ
   ノ li.゚ ヮ゚ノi  さて、これで……
 、 彡(つ愚と) 
  ヾ、;,とノ__')_)

2009/02/06
Hebei Spirit号船主、サムスン重工に対し法的措置を開始
( http://www.lloydslist.com/ll/news/hebei-spirit-owner-launches-legal-action-against-shi/20017616042.htm )

の裁判の行方は方向確定しただろうねー

10 :借りてきた猫車@スティルルームメイド ◆NuKoZMtnXM :2009/03/24(火) 23:46:55 ID:/3kmo1O3 ?2BP(124)
>>4
ちょっと意訳はありますが、間違った訳ではないと思ってますw
詳細な調査書見てて頭抱えましたものw

11 :Ta152 H-0 ◆Tank/Ja2RQ :2009/03/24(火) 23:47:10 ID:KNgTNpdf ?2BP(1155)
>>9
裁判は我が国固有の権利とか言って、斜め上をかますんじゃないですか。
というか、盛大な墓穴を掘って欲しいんですけど。
船長さんの迷惑にならない範囲でw